Namnsdagsiver

Idag var det VAB på schemat och en mycket sliten Helmer har åkt runt i min famn hela dagen, som en lite snuttetrasa. Få se när nästa famljemedlem drabbas av den vidriga kräksjukan. Igår fick jag frågan hur mycket jag skulle kunna betala för att slippa magsjuka och mitt svar blev 10 000:- per år och barn. Sambon sa 15 000:- men ville ha garanti mot alla sjukdomar.

Imorgon blir det jobb för min del för att de tinte ska bli alldeles kaos på alla håll och kanter, sen VAB på onsdag och jobb på torsdag. Fredag är det redan lov som gäller - om inte fler drabbas vill säga.

I dagens underbara väder vaknade mina vårkänslor och jag drömde mig bort för ett kort ögonblick till varmare platser och lugn och ro.

Nu ska jag dra i mig några nötter, har till och med börjat gilla wasabinötter. De får gärna vara av den mindre storleken för att de ska falla mig i smaken. Sen ska jag kanske ta och... torka lite kräkmojs i köket.

Just det, Albin har namnsdag imorgon och det är stort pådrag. Albin firar det likt vi vuxna firar Nobelmiddagen. Uppspeltheten är enorm och besvikelsen total när han förstår att Moster inte kan leverera sin namnsdagspresent på den aktuella dagen. Fattar inte varifrån denna iver över namnsdagen kommer???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0