Tornenäbben

Helgen är fullspäckad med aktiviteter; F fyller jämt och det ska firas på hans vis. Idag dyker släkten upp på middag och imorgon är det lunch för nära och kära. Ser fram emot båda sittningarna.

Med resten av mitt liv så är det helt okej för tillfället. jag har på något mirakulöst sätt tagit mig ur "jag vill ha fler barn" känslan och det kan nog inte någon förstå hur skönt det känns. Barn är söta och rara och kan driva vilken vuxen männsika som helst till vansinne på väldigt kort tid. Sömnbrist, sjukdom, mat och sovklockan... men söta är dom allt.

Helmer har börjat prata fast det är inte så hemskt jättelätt att förstå vad han säger alla gånger. Kanske blir lite lättare med tiden. Han klättrar ff som en dåre och senast igår hittade jag honom på köksbordet där han lekte med salladen som ingen städat av. Behöver jag nämna hur köriga mina mornar är innan vi väl kommer till dagis? HAr stora funderingar på att äta någon slags snabbdryck t frukost, bara att blanda och hälla i sig. Just nu springer jag mest omkring och försöker hindra Helmer från att klättra över allt, byta bajsblöjor, torka bajsrumpa, servera frukost, klä på, klä av, skynda på, platta ner mitt hår som står åt alla håll och kanter. Jag brukar gilla att ta det lugnt och få mig själv i ordning. Nu är jag påklädd(med bebiskladd på axlarna) håret är rent(men står hit och dit) borstade tänder(kanske en klick tandkräm kvar på läppen). Men jag ska härda ut till sommare. Efter sommaren är allt sååå mycket bättre. Då ska barnen äta frulle på dagis.

Albin växer så det knakar och Moster är hans favorit. Han gillar bokstäver och kommer hem med gåvor till sin mamma varje dag. Jag har väl ca 325 halsband och 852 pärlplattor som jag inte vet vad jag ska göra av. Vore kul om de kunde bli en del av inredningen, men hur får man pärlplattor i alla möjliga färger att passa in någonstans?

Har en altanplan för stugan och min far ska förverkliga den. Han blir pensionär om några dagar så då behöver han sysselsättning. Han och Albin ska bygga och skruva.

Alldeles nyss råkades jag vinna en auktion på Tradera. Ett par näbbstövlar blev mina. Först skulle jag bara bjuda och se hur högt priset kunde gå och sen ville jag hjälpa säljaren att få upp priset. Det hela slutade med att det var jag som vann. Vill egentligen ha ett par från Keros läder i mörkbrunt/svart men priset på dem är 3300:- så just nu får de vänta. Fyller ju jämt om några år så det vore en fin present! =) Om någon kommer ihåg det då! Jag får lita på att B och M kommer ihåg det, det brukar ju sällan glömma att jag är äldst i gänget så då kan de gott och väl komma ihåg att jag önskar mig bidrag till ett par näbbstövlar, "Tornenäbben" heter modellen.

PS
Jag kan dansa street nu.

Kommentarer
Postat av: M

Eftersom vi är så mycket yngre och har så mycket bättre minne så ska det nog inte vara några problem... :)

2011-02-25 @ 18:13:45
Postat av: B

Håller med föregående talare :)

2011-03-23 @ 21:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0