Lasta på med mera...

MAT!

BVC igår 65 cm, 6575 gram och två sprutor, en i var sitt ben. Viktkurvan går uppåt men planar fortfarande så på inrådan från BVC så ska vi öka på vanlig mat från och med nu. Det tackar vi för och inser att mitt livs amning går mot sitt slut. Snart tillhör min kropp mig själv och fungerar inte som föda åt små bebisar.
5 månader har gått väldigt fort... Nu kan Helmer vända sig från rygg till mage åt båda hållen.

Träffade en gammal elev från Hpda idag tillsammans med en gammal elev från min nuvarande arbetsplats. Trevliga återseenden och ja, jag längtar tillbaka. Till Haparanda, stället jag bara skulle jobba på i ett år! Ett år blev åtta med massor av minnen.

Antog självmant en utmaning där jag förbjuds äta godis före midsommar. Därför fylls skafferiet med nötter och kylskåpet med goda grönsaker att dippa. =)

Till helgen testar jag hemmagjord sushi och det ser jag fram emot. Allt är inhandlat så nu ska jag bara fixa riset och alla tillbehör och sedan ska här rullas! Helgen bjuder även på lite hemifrån-tid för Mamman. Jag ska byta ut blöjbyten och barnpassning mot en skjutvall och härliga skyttetjejer och en god middag! Längtar ganska mycket för det börjar bli några år sedan jag skjöt sist.


Kommentarer
Postat av: Maria

En vecka utan godis imorgon, bra jobbat!

2010-04-15 @ 20:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0